Loppis Entusiasten

dagens loppisfynd

 
En hel och fin horntrana för 10:-. Nu har jag 4 stycken, gillar dem skarpt :)
 
 
Söta små kylskåpsmagneter för 5:- styck
 
 
Det blev lite halvtaskigt foto det här :) Oglaserad keramiksko 20:-
 
 
Ailis keramikverkstad
 
 
Första rundan missade jag Anna Ehrners "Atoll"-skål, Kosta Boda
(men det hade alla andra också gjort :) )
Den var full med stenar och ett värmeljus och var kladdig av stearin,
vilket inte alls gjorde den rättvisa :) 50:-
Jag vet inte riktigt om det räknas som skål eller ljusstake, den här större modellen ca 18 x 8 cm
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Vad kul att du hittade en keramiksko från Ailis Keramik! Aili hade ateljé i Gammelstad (världsarvet utanför Luleå) i 27 år men numera driver hon sitt företag i gamla Filadelfiakyrkan i Hortlax utanför Piteå. Jag har sett henne på många mässor och marknader.

    Svar: Ja, jag läste lite på google om henne, det var mycket fint hon gjort :)
    Loppis Entusiasten

    2015-10-12 | 00:31:35
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: