Loppis Entusiasten

att man aldrig lär sig...

Man ska väl inte skriva ett inlägg när man är irriterad,
men nu gör jag det i alla fall.
 
Jag kör ju i stort sett bara med gamla retro-påslakan från loppis,
men häromdagen "åkte jag dit" på att beställa helt nya från Jotex.
Jag blev så enormt förtjust i färgen som skulle bli perfekt i sovrummet!
149:- för 1 påslakan +1 örngott, så det kanske skulle vara någotsånär kvalitet i alla fall?
Jag har ju beställt mattor därifrån som varit jättebra.
 
 
Jag blev otroligt besviken när jag hämtade paketet idag.
 
 
Vad tycks om kvaliten?
Inte alls skönt tyg heller, trots att det var 100% bomull.
 
 
Det här skickas tillbaka snabbt som vinden imorgon!
Jag ska ALDRIG mer skicka efter påslakan, jag ger mitt ord på det.
 
Nu ska jag gå och klappa om mina gamla retro-påslakan en extra gång :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Visst är det stor skillnad på kvalitéer och jag minns fortfarande ett påslakan jag hade i tonåren som var så där tätt vävt och formstabilt så när det var nytvättat och manglat så njöt man verkligen av att få krypa ner i sängen!
    Minns också ett påslakan som maken hade när vi träffades som var så tunt och sladdrigt att det aldrig gick att få rakt hur man än drog i det, strök eller manglade. Dessutom "klibbade" det ihop sig på ett underligt sätt så det var jättesvårt att få i täcket när man hade strukit eller manglat det.
    Hans mamma hade köpt det i en "fynd"butik, men man kan diskutera vad som är ett fynd och vad som inte är det :)

    Svar: Jag minns när vi flyttade till första lägenheten på 80-talet, då gjordes ett sådant dåligt inköp av billiga, helt värdelösa påslakan, men efter det tror jag inte att jag stött på några så dåliga som de jag fick hem igår. Det är nackdelen med postorder, att man inte kan se väven eller känna på tyget.
    Loppis Entusiasten

    2015-09-16 | 09:41:16
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Har haft tur ett par gånger och fått bra kvalitet. De verkar outslitliga. Men senast blev det som för dig.
    Nu passar jag på när jag är på IKEA. Hittade SÅ fina och i så bra kvalitet, sist jag var där. Där hänger de framme också, så man kan känna på dem. Inte var de dyra heller.

    Svar: Ja, IKEA har riktigt fina påslakan i bra kvalitet. man kan se de framme och känna på dem. Jag har köpt där ibland som present :)
    Loppis Entusiasten

    2015-09-16 | 19:16:42

Kommentera inlägget här: