Loppis Entusiasten

liten docka

I den lokala loppisgruppen på fb skänktes det bort en liten docka.
Ingen annan verkade intresserad så jag slog till :)
Jag visste en fb-vän vars dotter gillade just de här dockorna, så jag tänkte att hon ska få den.
Men hon var ju tvungen att ha lite kläder också, så jag fick nöjet att sy lite till henne också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här flickan heter Calista ingår i en serie om 6 tjejkompisar som heter "4-ever best friends"
av MGA Entertainer inc. (samma firma som gör Bratz-dockorna)
 
Det skulle vara roligt att hitta de andra tjejerna med, som heter
Akire, Brianee, Sana, Dianthe och Noelle
för visst är de gulliga? :)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Det blev en hel garderob full med fina kläder till söta dockan. De där kläderna skulle varenda liten flicka vilja ha! Du är en skicklig modeskapare! :)
    Blusen/toppen med katterna är ju för gullig. Sedan blev jag extra "kär" i klänningstyget på tredje bilden. Och även första (och sista) bildens tyg är jättesnyggt.
    Jag gillar ju blått! Och gärna tillsammans med grönt, lila, turkos. :)

    Svar: Tack :) Jag gillar också de där turkos/blå tygerna, det är sådant djup i färgerna.
    Loppis Entusiasten

    2016-04-19 | 23:54:11
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Vilken lycka att få en docka med en helt unik klädkollektion!....och säkert en lycka för dig också att få skapa den :) Kläderna är så fina!
    Kram

    Svar: Ja, det var riktigt roligt att göra lite mer "flickiga" plagg som passar en 4-åring att leka med, man gör lite annorlunda då
    Loppis Entusiasten

    2016-04-20 | 09:44:32
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Vilka fina kläder du gör! Håller med föregående kommentar: den med katterna är bara för söt! ❤️

    Svar: Tack :) Den med katterna var tydligen den som hade blivit mest populär hos flickan :)
    Loppis Entusiasten

    2016-04-20 | 09:44:43
  • Rose-Marie säger:

    Så söt liten tjej! Och vad mycket fina kläder du fixat!

    Svar: Tack, visst är de söta de där flick-dockorna
    Loppis Entusiasten

    2016-04-20 | 15:25:28
  • Eva Hylén säger:

    Du är så duktig Helena! Jättesöt docka och kläder.

    Svar: Tack Eva :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-06 | 17:00:51
  • Nina säger:

    Så fina kläder och jag har precis hittat en sån docka på en loppis. Har du möjligtvis några mönster på kläderna du har gjort?

    Svar: Hej Nina! Jag tror nog att jag sparade lite av de mönstren jag ritade till henne. Jag ska rota lite :) Maila till mig så fixar vi till någonting :) min mail finns i kanten på bloggen
    Loppis Entusiasten

    2017-08-09 | 12:51:06
  • Ni a säger:

    Tack för svar! Jag har mailat dig :D

    2017-08-09 | 17:03:15

Kommentera inlägget här: