Loppis Entusiasten

Förra veckan...

 
...blev det ingen lördags-loppis för jag följde istället med Retrolux-Anna och Eleonore på en tur till Mårhammar där de hade en fin utställning av gamla designtyger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var riktigt kul att se tyger som man bara sett på bild förut.
Det är verkligen stor skillnad, det är liksom en AHA-upplevelse när man får se färgerna och storleken på mönster, som vissa är helt makalösa :)
När vi ändå var i krokarna tittade vi in till "Lata Pigan" som har massor med retrotextil och annat kul, jag tog inga foton därinne (glömde :)
 
 
I lördags var jag i alla fall till loppiset
 
 
 
Ett gammalt paraply för 20:-, fodrat i 2 lager, det har jag inte sett tidigare?
 
 
En liten ljusstake av Gunnar Ander Ystad metall 5:-
 
 
Det var länge sedan jag hittade några av Kaj Franks "Bullseye"
5:- styck, bara att tacka :)
 
 
Jie blomsterflicka av Ulla Skogh som jag ställde tillbaka och tog igen ett par gånger,
jag var nästan säker på att det var samma som hon som stod här hemma
 
 
Njae, inte samma blommor, en annan hårfärg och nog skilde det ett par millimeter på storleken i alla fall, så hon får stanna.
Nu har jag hittat 3 blå Jie-flickor, nu vill jag hitta lite andra färger :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Kan tänka mig att den trippen till Mårhammar var en upplevelse för dig som gillar designtyger och så kul att åka med andra som delar samma intresse!
    Jag skrev en fråga till dig i ett pm på Facebook i söndags. Du såg säkert inte det och det var inget viktigt, men frågan kvarstår :)
    .....och du.....har du varit till Retrobolaget i Västerås? Ett nytt favoritställe för mig när jag har tid att slinka in där! Kanske vi kan ta en tur tillsammans när du har tid?

    Svar: Hejsan! Jag såg ditt pm i söndags och har svarat, men kanske du inte fått avisering om att jag har svarat? Jag vet att det kan bli så ibland på fb. Jag har nog inte varit till Retro-bolaget, jag tror att det var det stället som jag har hört så gott om :) Jag följer jättegärna med ifall du vill ta en tur dit!
    Loppis Entusiasten

    2016-08-31 | 15:45:34
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Klart att du hade svarat, men jag hade inte sett det! Å så kom jag på att det inte heter Retrobolaget utan Returbolaget :)

    2016-08-31 | 18:47:07
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anonym säger:

    Superfint inlägg om Målhammar! Mysig dag vi hade!

    Svar: ja verkligen, och supertur med vädret :)
    Loppis Entusiasten

    2016-09-23 | 21:25:41

Kommentera inlägget här: