Loppis Entusiasten

lite loppisfynd äntligen

I veckan följde jag med en bekant till Köping där vi besökte ett par loppisar,
kul, det har varit dåligt med det i sommar!
 
 
Lite keramik från Gabriel, alla köpta på olika ställen :)
 
 
"Bully`s BIENHAUS". Det var en känsla bara att det här hörde till Smurfarna.
Jag hade rätt och jag tror det är ganska ovanligt, hittade bara ett tilll försäljning 2013,
men den vanliga oturen...
Det ska inte alls vara öppna "fönster", bara dörröppningarna,
någon har skurit ut hålen i fönstren, så synd för smurf-husen är riktiga samlar-grejer.
 
 
Lite blandade dockor i stökigt skick.
W.I.T.C.H-dockan med det stora huvudet var jag glad över.
Jag har 2 andra i serien och de är verkligen inte lätta att hitta :)
 
 
 
 
En trekantig vas med ränder både på längden och tvären.
Jag har sett modellen tidigare, men jag kommer inte på vad det var,
tror eventuellt Åseda eller Lindshammar.
 
 
Så idag var jag på ett garage-loppis och hittade lite kul också
 
 
Skicket var väl inte strålande, men det var lite kul att hitta Pippi, Tommy och Annika från 60-talet.
Det fanns lite kläder till, men de var i dåligt skick.
Annika är klippt, får se om det går att sätta dit nytt hår. Jag syr nog helt nya kläder till dem.
 
Nästa helg öppnar det gamla vanlig loppiset, hoppas att de har fått in lite kul grejer.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Många fynd blev det! Snygg vas. Och det är bara en tidsfråga innan de där dockorna är i skick som nya. Du är den skickligaste dock-doktor jag vet. :)
    Ha det gott!

    Svar: Tackar! Vasen var från Åseda har jag fått info om nu, kul när man gissar rätt för en gångs skull :D
    Loppis Entusiasten

    2016-08-06 | 14:29:35
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.se

Kommentera inlägget här: