Loppis Entusiasten

före/efter barbie

Hon var ju rätt risig i håret, och skitig,
Costume Ball Barbie från 1990 som jag hittade på loppis,
men det är ju det som är allra roligast, att fixa till och rädda en docka :D
 
 
 
Jag trodde först att någon varit och klippt det fram, men det ska vara så med en tofs separat.
 
 
 
 
Det är inte alls rätt kläder för henne, det är inte ens "äkta" Barbiekläder,
inte hade hon rätt örhängen heller, men vad gör det, jag är inte så noga med sådant,
men jag tyckte hon passade i lite färgstarkt till den hårda makeupen som är rätt fräsig :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Hur tusan får du håret så fint? Kolla mitt senaste inlägg med Millas fynd, håren liksom, hur får jag till dem?

    Svar: Jag var inne på din blogg igår, men nu hade det tillkommit lite :) Jag svarade hos dig. Jag har tänkt att jag ska visa någon gång hur jag vanligen brukar göra, men jag bara glömmer att fota :)
    Loppis Entusiasten

    2016-12-14 | 09:00:43
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Alltså i loppisbloggen
    www.loppisjunkie.blogg.se

    2016-12-14 | 09:01:21
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack :-)

    2016-12-15 | 10:28:31
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • loppisjunkie säger:

    Tackförfina tips och förklaringar.Jag visade femåringen dina dockor här i bloggen och hon blev alldeles betagen hahaha. Själv tycker jag Sindydockorna är fina men svåra att hitta. Dessutom fattar jag inte grejen med hårfästet på många av dem. Tycker det ser konstigt ut.

    Svar: Ja, det är inte jättelätt att hitta de gamla Sindy med de större huvudena som höll sig in på 80-talet. Det är lättare att hitta Sindy från 90-talet då de såg ut som mer som Barbie i utseendet. Det är nog mest samlare som kan skilja på Sindy och Barbie från 90-talet (enklast är att kolla märkningen, Hasbro står det på Sindy, och Mattel på Barbie, sedan är hon inte så "bystig") Jag håller med om att hårfästet är lite lustigt, det är glest rotat och går högt i nacken. Det måste vara fint nedkammat för att det ska se okej ut. Många har en mittbena, då behöver man nästan göra 2 tofsar som det ska vara original för att få ordning på det.
    Loppis Entusiasten

    2016-12-16 | 07:28:58
    Bloggadress: http://loppisjunkie.se

Kommentera inlägget här: