Loppis Entusiasten

mäta,tejpa och klippa

Jag försöker få fram lite grundmönster till Sindy-dockan,
den äldre modellen som är lite mindre än Barbie.
(som synes är det enkelt att ta bort huvudet på henne :) )
 
 
Såhär oproffsigt ser det ut när jag håller på,
Lite mera här... nej, det blev lite för mycket, klipp,klipp, tejp, rita, klipp
Haha, sådär håller man på tills dockan ser ut som en mumie :)
Oftast blir det bra till slut.
 
Nu skulle jag göra en skjort-klänning till henne tänkte jag,
men när skulle mönsterpassa rutmönstret fram så blev den lite pösig i sidorna.
Skulle jag knäppt den som jag tänkt, men mer omlott fram, hade det sett helt tokigt ut.
 
 
Inte hade det väl gjort så mycket,
men när man nu har 100-tals andra dockor att välja på så fick en Barbie ta den istället.
På henne satt den mycket bättre.
 
 
 
 
 

Hon heter "California Midge".
Hon har en väldigt jobbig lugg som är alldeles för tjock,
de har proppat dit en miljard hårstrån på 1 cm, så det fick bli en keps som håller lite styr på det hela :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Som vanligt är jag impad av din skicklighet - med alla material!!!

    Svar: tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-02-16 | 17:45:11
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: