Loppis Entusiasten

vardagskläder till tonner

Det var ett bra tag sedan jag köpte den här Tonnerdockan på Tradera,
men jag visste inte riktigt vad jag skulle göra för kläder till henne.
Jag bestämde mig för att hon skulle få "vanliga" flickiga kläder, inget glammigt.
Det blev jeans, linne och en virkad tröja.
Jag kan erkänna att det inte gick fortare att göra vanliga kläder,
jag lade ner ganska mycket tid på dem, mycket jobb att få jeansen "slitna"
och den virkade tröjan i supertunt garn som man stickade gamla spetsar i förr :)
 
 
 
 
 
(Tennisskorna är köpta)
 
Ha en trevlig fredag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anne Marie Niemi säger:

    Supersnyggt !!! Ja det tar tid att göra små plagg. Tröjan blev hur snygg som helst. Skulle tänka mig en sådan själv :)

    Svar: Tack :) Jag hade en liknande tröja när jag var liten, runt 1970, det var den jag hade lite i tanken när jag virkade :)
    Loppis Entusiasten

    2016-02-13 | 19:47:37
  • Tina säger:

    Superfint!! Skickligt gjort med jeansen! Och snyggt jobb med tröjan, jag har virkat små klänningar till min dotters dockskåpsdockor i sådant garn och det är lite pilligt :)

    Svar: Tack, ja, pilligt är det :)
    Loppis Entusiasten

    2016-02-14 | 02:24:25
  • Birgitta säger:

    Den där tröjan skulle jag gärna vilja ha i min egen storlek. Så himla fin!
    Alla hjärtans varma kramar till dig!
    Birgitta

    Svar: Tack :) Ha en fin alla hjärtans dag!
    Loppis Entusiasten

    2016-02-14 | 09:19:24
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: