Loppis Entusiasten

hallstahammars nya väsk-tjuv

Idag gick jag till loppisen för det var punktering på min cykel.
Jag träffade en trevlig granne där, så jag fick skjuts med henne hem :)
Hon skulle vidare till affären sedan, men släppte av mig hemma.
Jag tog mina väskor, tackade för skjutsen och gick in.
 
Det tog bara någon minut, så ringde hon på dörren.
-Har du fått med dig min väska in? -Jaa, där står den!
 
På hallgolvet hade jag ställt HENNES handväska/ryggsäck!
 
Som tack för skjutsen hade jag snott hennes handväska!
Undrar vilka tankar som for igenom hennes huvud när hon såg det!?
 
Jag hade ju haft min gul-blommiga loppis-ryggsäck, inte min lilla svarta.
Visst var de lite snarlika, men inte såå lika!
Min hängde där på kroken som den brukar,
Någon som tror att jag skämdes? Lördagens största klantskalle, det är jag det!
 
 
Min lilla svarta, inte grannens :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Ha, ha, Hallstahammars trevligaste väsktjuv! Och den ärligaste!!!
    Ha en skön söndag!

    Svar: tack Anta, haha, ha en trevlig söndag du med!
    Loppis Entusiasten

    2016-01-31 | 00:54:12
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Hahaha lätt hänt det där :-)

    2016-01-31 | 12:12:41
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Birgitta säger:

    Hihihi.....disträ kanske man är då och då, men väsktjuv var nog att ta i :D Tror aldrig att du medvetet skulle knycka någon annans väska!
    Ha det så bra!

    Svar: Mycket disträ skulle jag nog kalla det :D
    Loppis Entusiasten

    2016-01-31 | 12:39:30
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: