Loppis Entusiasten

en påslakan-klänning till...

Jag gjorde en igår också.
Tyget räckte inte riktigt så jag fick dela ryggdelen i 4 bitar,
men det gick det med.
Den blev något mindre, så det är precis så att det går att dra på den så att man slipper dragkedja,
några centimeter smalare så hade det inte gått :)
 
 
 
 
Jag har ett pålakan till som jag ska sy av,
ska prova att göra en lite längre,
men sedan ska jag nog satsa på lite annat tyg...
 
...en gammal gardin kanske, hehe :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Snart har du garderoben full med snygga, sköna sommarklänningar! :)
    Fortsatt skön helg!

    Svar: Idag när jag höll på med min 3:e påslakan-klänning frågade sambon om det var massproduktion? Jag hade förstås en bra förklaring att jag visst behövde många nya hemma-klänningar när det var så varmt och man bara kan ha dem en dag (sant) :), men det är nog lite så, jag blir gärna lite tjatig när jag sätter igång med något :D Ha en fortsatt skön helg du med Anta!
    Loppis Entusiasten

    2016-07-30 | 18:58:49
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Jag avundas dig som bara kör igång och syr med det du har hemma....och så blir det så där fint! Tänk om jag hade tålamodet att sy kläder! Idéer lider jag inte brist på utan det hänger på det där tålamodet att ha ett mönster och att också följa det. Kanske en dag....förhoppningsvis :)
    Ha en fin söndag!

    Svar: Jag är dålig på det där med mönster jag också, men om man ritat det själv är det lättare, men man blir lite tjatig med samma modell när man hittat något som känns bra. Ha en fin söndag du med :)
    Loppis Entusiasten

    2016-07-31 | 08:31:57
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • sophie säger:

    Jag blir alltid full av beundran över dina alster du är så duktig. Snyggaste klänningen sommaren 2016 helt klart!

    Svar: Tack Sophie! :)
    Loppis Entusiasten

    2016-07-31 | 09:47:44
  • Eva säger:

    Lika fin den!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-08-01 | 08:49:46
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Superläcker!
    Det är samma här, hinner knappt läsa bloggar jag heller :-)

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-08-03 | 10:20:30
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: