Loppis Entusiasten

sytt på snedden

Jag har sytt flera klänningar i den här modellen som jag ritade av en gammal strandklänning,
som jag sedan har ändrat massor till mina egna mått, så nu funkar det kanon,
men hittills har jag sytt alla i stickade tyger, jersey, som töjer sig mycket.
 
Nu tänkte jag att jag skulle prova i stumt/vävt tyg.
Det fick bli delar av ett urtvättat gammalt supermjukt påslakan :)
 
Jag klippte alla bitar på "skrådden", 45 graders vinkel diagonalt,
då blir tyget lite elastiskt på längden och bredden trots att det är vävt,
man vill ju kunna röra sig ledigt :)
 
 
 
 
 
Den blev superskön, så det kommer att bli fler, för vävda tyger har jag en uppsjö av :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Kul att du är tillbaka i bloggosfären igen!!! :)
    Snygg klänning, fint skuren, behagligt tyg - man kan SE att den är skön.
    Ha det gott i sommarvärmen!

    Svar: Tack Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2016-07-28 | 15:04:09
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Eva A säger:

    Supersnygg!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-07-29 | 22:05:44
  • Rose-Marie säger:

    Kul att se att du är tillbaka igen.
    Fina klänningar du sytt!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2016-07-31 | 10:09:13

Kommentera inlägget här: