Loppis Entusiasten

i lördags...

...var det sista lördagsloppiset före sommaruppehållet på 2 månader, ända till mitten av augusti.
 
 
 
Jag hade sett den här handmålade akvarellen av "Eva Bäckdahl 1965" i flera veckor, kanske månader?
Jättefint målad, men pappret runtom var var enormt gulnat, nästan brunt,
motivet hade rasat ner och den såg allmänt shabbig ut.
Jag försöker ju att inte handla hem för mycket, jag har massor med tavlor som inte får plats redan,
men jag tänkte att kanske kastar de den på tippen nu när den inte blir såld någon gång?
Hemska tanke! Så jag köpte den :D
Det löste sig i alla fall för svärmor ville gärna ha den,
så jag ska göra iordning den till henne :) 100:-
 
 
 
Lagom när jag skulle gå hem kom de utbärande med en 90 cm hög docka!
Gissningsvis 70-tal, den fick förstås också följa med hem :) 100:- för den med.
Märkt med 3 stycken "M" i en rad uppe på varandra. Om jag inte minns fel heter märket Tyska "Drei M",
jag ska kolla upp det, får återkomma om det :)
 
 
En brun Åseda vas i lite rolig modell som jag inte sett tidigare 40:-
 
 
En tuggummi-apparat i plast som nog också är från 70-talet gissar jag.
Märkt "made in denmark by Termotex"   "Patent and design pending"
Inte vet jag vad jag ska ha den till? Stoppa i gamla stenkulor som dekoration?, får se :) 10:-
 
Förhoppningsvis så kommer man väl iväg till några andra loppisar i sommar också,
annars blir loppis-abstinensen för stor.
Det blir t.ex "Suradagarna" 2-3 Juli med den stora marknaden på söndagen,
den vill man ju åka till .
 
Jag vill önska er en riktigt trevlig midsommar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Pauline säger:

    Tuggummiautomaten är med allra största säkerhet från 80-talet, det var det häftigaste man kunde ha när jag var runt 10 år, dvs 1987. Jag önskade mig en hett och fick en tillslut i födelsedagspresent, en mintgrön, som var den finaste färgen jämte aprikos. Den var väl rolig i ungefär en vecka, eller tills tuggummina var slut. Man fyllde ju aldrig på den, det krävdes ju så väldigt många tuggummin för att den skulle bli full.

    Svar: Ah, 80-tal! Vad kul att få reda på när de kom, jag såg dem aldrig på affärerna, fanns kanske inte här på våran lilla ort :) Jag förstår att det roliga var slut samtidigt som tuggummina var slut :D
    Loppis Entusiasten

    2016-06-21 | 09:46:52
  • Anta Snaque säger:

    Saknar dina inlägg! Hoppas allt är bra med dig!
    Hälsning från norr!

    Svar: Hejsan! Vad rart att du saknar inlägg :) Allt är bara bra här, jag har bara inte kunnat hitta på något att skriva om. På sommaren har dottern semester från sin dagliga verksamhet så det blir lite tvärtom för min del, när andra har semester så jobbar jag dygnet runt istället, så jag får inte så mycket annat gjort, men vi ska i alla fall få en veckas ledigt när hon ska till "kortis" nu på måndag. Loppiset på orten är stängt nu också, så inga roliga fynd att visa heller, men jag har faktiskt köpt en lampa i den lokala fb-loppisgruppen, den skulle jag kunna visa ;) Ha det så bra Anta! Kram Helena
    Loppis Entusiasten

    2016-07-15 | 02:43:22
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Maria säger:

    Vi hade också en sådan "tuggummiautomat", och den var också införskaffad under 80-talet. Hos oss var den dock aldrig tuggummiautomat utan tjänstgjorde som salta jordnötter-automat, vilket fungerade mycket bra. Vill minnas att vi ibland hade sådana där runda vita, gröna och rosa kulor med mint och choklad i istället, och sedan borde ju Skittles, Non Stop och M&M passa storleksmässigt också.

    Svar: ja, man kan nog ha allt möjligt i den. Jag tänkte också att man kunde lägga i vanliga stenkulor och ha det som en kul dekoration bara, för de är väldigt lika de gamla tuggummina :)
    Loppis Entusiasten

    2016-10-31 | 23:28:19

Kommentera inlägget här: