Loppis Entusiasten

loppat idag

 
Den större hästen som jag tror är hobby-målad kostade 10:-
Den pyttelilla riktiga dalahästen kostade 20:-, skitsöt :D
 
 
Jag kan inte låta bli de här gamla grytunderläggen trots att jag inte använder dem, 10:-
 
 
En Sunflowerlykta för 40:- får ansluta sig till samlingen.
Vasen från Skruf tyckte jag också skulle passa fint ihop med lyktorna, 30:-
 
 
Jag har 2 stycken sådana här pendel-ljusstakar av pierre Forsell Skultuna sedan tidigare,
tyckte 90:- var rätt bra pris, de brukar kosta ca 800:- för paret,
men det var inte så bra köp insåg jag när jag kom hem, för ordentligt skamfilad var den.
Någon har antagligen försökt rikta till den med en tång och gjort fula märken på den.
Nåja, man gör sina mindre lyckade köp ibland, strunt samma :)
 
Ha en trevlig lördag, här skiner solen för tillfället!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Var du till Västerås? Såg att det skulle vara något storloppis och äldste sonen hade varit där o kikat.
    Någonstans i mina gömmor har jag två såna där pyttesmå dalahästar. Tror att det är en blå och en orange.
    Det kommer att bli rena rama julafton när jag kan börja gå igenom alla kartonger som fortfarande står ouppackade här hemma. Efter snart 3 år har jag inte längre så stor koll på vad de innehåller :)

    Svar: Nej, jag var aldrig in till det stora loppiset i Västerås. Det var på någon arena vet jag. Jag har fått en sådan liten röd dalahäst av dig, det var nog från den farbrorn som rensade, eller kan det ha varit en av dina?
    Loppis Entusiasten

    2016-03-13 | 08:32:36
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Den lilla dalahästen var nog från hans sätterikast som jag fick ner till butiken för att sälja. Kastet var lättsålt men jag brydde mig aldrig om att försöka sälja alla de där småpryttlarna som stod i det därför åkte det ner i en fyndlåda till dig :)

    Svar: Det var bra det :D
    Loppis Entusiasten

    2016-03-14 | 08:57:34
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: