Loppis Entusiasten

färgglad tygkasse

Jag provade på en ny teknik på lapptäckskursen.
Man syr ett långt band av olika tyger.
Samma bredd på alla med olika längder som man syr ihop lite på snedden.
Jag gjorde 4 cm breda remsor (sömsmånen tillkommer).
 
Jag ville göra en tygkasse och räknade ut att det då blir ett band på 12,5 meter.
Detta band delar man sedan på mitten och syr ihop i sidan.
sedan delar man det på mitten igen, och syr ihop i sidan.
Så fortsätter man och delar och syr ihop, lite svårt att förklara
 
 
 
 
Man vet inte från början vilka tyger som hamnar bredvid varandra,
så det blir ovisst hur det blir att se ut i slutändan, så det är lite kul.
Jag kunde ju ha tagit foton och visat hur man gör,
för det var en riktigt rolig teknik att sy och fort gick det,
men jag får göra det nästa gång :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Kul och spännande att prova något nytt. Och allra helst när resultatet blir så där snyggt!
    Ha det gott!

    Svar: Tack :) Det blev lite brokigt, men det var kul att prova. Nästa gång ska jag nog ta smalare band, får se hur det blir :)
    Loppis Entusiasten

    2016-05-12 | 15:00:19
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: