Loppis Entusiasten

lite från lördagen

Jag handlade lite småprylar i lördags
 
2  "Little Kiddles" från 60-talet som behöver lite omvårdnad, 5:- eller 10:- styck?
 
 
En kul burk med häftstift 10:-
 
 
Den lilla ängeln låg bland 5:- julsakers-bordet, tror den är äldre
(jag förstår inte vad det är för grummel-bilder jag har tagit?)
 
 
Även Reijmyres små kuvert-askkoppar låg vid samma 5:- -bord.
Jag tror jag har 16 stycken nu i lite blandade färger, tänkte man kunde hitta på något kul med dem, jag får se :)
 
 
Jag tror det var 15:- för de oanvända små gafflarna. Inte så mycket dyrare än 2.85:-,
som de kostat en gång i tiden.
 
 
Finfint skick på den gamla Engelska burken, 20:-
 
 
16 stycken små stjärnor som man ska ha på ljusen i adventssljusstaken,
men jag tänkte prova att ha dem i granen nu när det var så många. 30:-
 
 
10:- för en liten samling mässing. Kulljusstaken var Skultuna minsann :)
 
 
Lite lampskärmar att lägga i källarboden bland de andra jag har släpat hem, haha, 20:- styck
 
 
Den här glittriga jumpern skulle bli perfekt till en nyårsklänning till Barbie tänkte jag.
När jag hade tvättat den var det som att det regnat glitter i hela lägenheten! Allt glittrar.
Jag förstår att de skänkte den till loppis, måste ju vara hopplös att använda :D
 
 
I söndags kikade jag in hos Bellas Kuriosa som ligger i mitt kvarter,
 
 
Där hittade jag en Kiwi-lykta till min samling. Jag har inte så många ännu, 7 stycken, sålde bort de som var likadana, jag vill bara ha olika färger.  40:-
 
 
Så hittade jag 2 retro gardinkappor i fin bomullssatin för 40:-
Efter lite sökning så var det Marjatta Metsovaaras "Elle" för Tampella
Det finns även i nyproduktion, det var cerise-rosa, snyggt som sjutton.
Jag fick fram hur tyget ska se ut
 
Här ser man att den ena blekts lite så den har blivit nästan senapsgul/brun,
men det gör inget, jag ska ändå sy något av det.
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    En rejäl och fin samling fynd. De flesta av dem skulle fått följa med hem till mig också.
    Jumperns glitterströsslande ... tur att den ultimata glittersäsongen just står för dörren. ;)

    Svar: Ja, jag tänkte detsamma, "glittret" ska snart fram ändå. Undrar om man vågar klippa i det? Det blir nog till att ha dammsugaren redo i så fall :D
    Loppis Entusiasten

    2016-11-22 | 15:28:09
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.se
  • Fia säger:

    Ville bara säga att det alltid är lika kul att läsa om dina fynd :)
    Ha det gott!

    Svar: Tack Fia! :)
    Loppis Entusiasten

    2016-11-23 | 09:07:06
  • Birgitta säger:

    Så många fynd! De där små gafflarna känner jag igen från min barndom. Vi hade såna med svarta handtag som stacks ner i pålägg och grönsaker och jag tror min mamma fortfarande har några kvar.
    Sen blev det ett brett "det där känner jag igen" leende när jag läste om din jumper :-D
    Jag köpte 2 jättefina toppar på rea för många år sedan med glitter på och det visade sig att det där glittret på något sätt var limmat på tyget som var lite töjbart så varje gång jag tog på eller av mig den var både jag och golvet glittrigt.....förutom att det även var glitter i kavajen, bilsätet, soffan, kjolen....ja överallt där jag rört mig i de där topparna. De åkte till sist ner i soppåsen.
    Solen skiner idag.....härligt!
    Önskar dig en fin torsdag.

    Svar: Ja, haha, det är en töjbar tröja det här med, kanske också limmat guld
    Loppis Entusiasten

    2016-11-24 | 09:42:17

Kommentera inlägget här: