Loppis Entusiasten

loppisfynd

Förra lördagen kom jag hem tomhänt, men idag hittade jag lite kul i alla fall :)
 
 
En liten fågel från Ryska Lomonosov. Prislappen på 20:- satt över märkningen.
Svärmor har fått alla mina ryska djur, så hon får den här med :)
 
 
Det är första gången jag hittar en sådan här BLYTHE docka på loppis,
men jag har sett dem på nätet, det finns några i dockgruppen på fb som samlar på dem.
Det finns olika storlekar, men det här  var en liten mini, 10:-
 
 
2 längder Pompeja-tyg 70:-
På fotot har jag lagt ut en av mina andra 2 längder för att se om det var samma, men,
det var det inte.
De ena längderna är i ljusare brunt, spegelvända och motivet skiljer lite också,
jag vet att det finns lite olika varianter. Märta-Lena Bjerhage heter designern
Det här är ett sådant tyg där färgerna ser alldeles blaskiga ut på foto,
fast de har en nästan självlysande färg egentligen, men det är inget att göra åt
 
Jag var en sväng in till Myrorna i torsdags och hittade lite också
 
 
36:- och 46:- kostade den tyska keramiken.
Jag hade inte sett de här i brunt tidigare,men...
 
 
...eftersom jag har de här delarna på köksskåpet så tyckte jag att de skulle passa fint :)
 
 
Undrar hur många färger det finns i den här serien från tyska Handensleben?
Hojta till om ni vet fler färger! :)
 
 
Höglund kanske? Jag har inte kollat upp det och jag minns inte vad den kostade, 20:- tror jag :)
 
 
Till sist blev det också lite dockor från Myrorna.
En "vanlig" Barbie och en Fleur (som är Sindys kompis, från 70-talet tror jag)
Det stod inga priser och de var på givmilt humör tror jag, 10:- för dockor och huvud gratis :)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • lilit8 säger:

    Jag är avundsjuk på Blythe dockan. Att hitta en sådan för 10 kr är ytterst ovanligt. Du hade verkligen tur!
    Det är Littlest Pet Shop Blythe. Vissa anser att de är fula, jag älskar dem och har 3 stycken hemma.

    Svar: Ja, jag har djupdykt i varenda dockhög som funnits på loppis de senaste 15 åren, och det här var första gången jag hittade en sådan, så det är nog inte så vanligt :)
    Loppis Entusiasten

    2016-10-02 | 12:25:13
    Bloggadress: http://www.lalkolandiablog.wordpress.com
  • Anta Snaque säger:

    Tänkte på dig i torsdags (29/9) när en mycket Barbie-intresserad kvinna var gäst i SVT1:s "Go´kväll" och berättade om och visade Barbiedockor. Såg du det? Annars finns nog programmet att se på SVT Play. Kul! :)

    Svar: Nej, jag såg det inte, men jag hörde talas om att det hade varit, så jag ska nog kika på det :)
    Loppis Entusiasten

    2016-10-02 | 22:57:27
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.se

Kommentera inlägget här: