Loppis Entusiasten

har ni hört....

...att det har kommit en ny typ av Barbie med olika kroppsformer?
Det finns knubbiga, långsmala och kortväxta.
De finns inte på många ställen i sverige ännu,
men jag fick tag i en lös kropp av "curvy", så fick jag sätta dit ett huvud som jag hade hemma.
När jag får tag i dem ska jag köpa några i original.
 
 
 
Visst är hon söt! :)
Det där med kläder är inte alldeles lätt, för de flesta Barbiekläderna passar inte,
men jag hittade en klänning som passade i alla fall.
 
Lite synd bara att Mattel envisas med att göra stelbenta dockor.
Det är ju mycket roligare om de kan sitta (både för barnen som ska leka och för mig ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Nu börjar Barbie se ut som "vanligt folk". ;)
    Ha en skön helg!

    Svar: Ja precis! :) Ha en trevlig helg du med Anta! Lite regnigt här idag.
    Loppis Entusiasten

    2016-09-02 | 16:34:12
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Hade ingen aning om att det finns "kurviga" Barbiedockor men det är jättebra att även tillverkarna tar sitt ansvar. Utan att vara riktigt medveten om det påverkas man säkert och vill någon se ut som den traditionella Barbiedockan räcker det inte med att banta utan man får nog både pumpa brösten, operera bort några revben och förlänga benen :)
    Såg i din Barbieutställning att du snart får disponera om ytan för att få plats med fler där :D

    Svar: Ja, kul att de varierar sig lite :) Jodå, det börjar se ut som uttagningen till Idol i Barbieskåpen, jag vet inte hur jag ska trolla för att få plats med fler, för jag kan ju bara inte låta bli att skaffa fler, det är som ett gift :)
    Loppis Entusiasten

    2016-09-03 | 09:38:34
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • lilit8 säger:

    Gillar alla möjliga former på dockor.
    Även jag föredrar dockor med rörliga leder och... även jag besöker loppisar och gör fynd ganska ofta :)

    Svar: Hej! Nu har jag varit in och tittat på din blogg, vilka jättefina foton! Du har helt andra dockor än mig, så kul! En sådan Moxie teen (tror jag de heter) skulle jag också vilja ha :)
    Loppis Entusiasten

    2016-09-03 | 16:34:02
    Bloggadress: http://www.lalkolandiablog.wordpress.com
  • lilit8 säger:

    Tack för besöket på min blogg :) Moxie Teenz dockor hittar man inte ofta på loppisar men det händer, så... ha ögonen öppna!

    Svar: Ja, jag har sett några enstaka personer som haft turen att hitta dem på loppis, så man får hoppas att det dyker upp någon till mig också :)
    Loppis Entusiasten

    2016-09-08 | 15:16:23
    Bloggadress: http://www.lalkolandiablog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: