Loppis Entusiasten

gammal som gatan

Jag fick in en gammal Armand Marsielle docka på loppiset.
Det var ett par som hade ärvt den från gamla faster.
Ena armen var borta och blundögonen hade ramlat in i huvudet.
De ville ha lite hjälp med den.
 
 
Det visade sig att blundögonen som låg inuti huvudet var bara skrot,
allt det vita i ögat var smulor, de andra delarna hade ramlat isär.
Nu är det inte så lätt att få tag i originaldelar, de ville inte kosta på allt för mycket heller,
så jag ersatte med ett par moderna ögon i glas från en porslinsdocka.
 
Delarna som fanns till originalögonen satte jag i ett litet tyg-knyte och stoppade in i huvudet.
Vill någon restaurera dem i framtiden så finns de där. Ska de ersättas så ser man hur de ska se ut :)
 
Armen som var i ett riktigt tunt plastliknande material ersatte jag med en som jag hade gjort i papperslera  (dollclay). Målade med akrylfärg.
Visst ser man skillnad om man kollar nära, men det tycker jag inte gör något, det kan gott synas att man har ersatt den med något hemmagjort :)
 
 
 
Hennes ögon var i lite mörkare brunt original, annars var de nya ganska lika.
Hoppas att de blir nöjda.
Ha en trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    De måste bli nöjda. Vilket proffs du är, ingen kan göra det bättre.

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2017-02-24 | 15:04:33
  • Birgitta säger:

    Vad härligt med en dockdoktor i Hallsta!
    Tror nog att den här dockdoktorn också är en relativt billig sådan fast hon säkerligen lägger ner en hel del tid och möda på jobbet :)
    Ha en fin helg!

    Svar: Ja, haha, jag tar inte många kronor, det är liksom mer en utmaning att se om man klarar av det. :)
    Loppis Entusiasten

    2017-02-24 | 17:25:08
  • Anta Snaque säger:

    Varje gång blir jag lika imponerad av hur fint du, doktor Helena, leg. dockläkare, lyckas bota dina patienter. Hur skadade och krassliga de än är så fixar du dem.
    Jag önskar det fanns människoläkare som var lika duktiga. :)
    Ha en härlig helg!

    Svar: Tack Anta! :)
    Loppis Entusiasten

    2017-02-25 | 00:10:33

Kommentera inlägget här: