Loppis Entusiasten

lite loppisfynd

Jag handlar inte så mycket på loppis längre, har blivit lite kinkigare vad jag släpar hem,
men den här helgen hittade jag bra grejer :)
 
 
En sådan här frukt-hängmatta har jag letat efter, för jag tycker frukten ofta blir lite dålig i botten.
Nu ska jag se om det blir bättre med den här, men jag ska ändra färg på den, visar sedan :)
 
 
 
En burk från Figgjo Flint i riktigt fint skick, 30:-
 
 
Lite smått....
 
 
Jag har nog aldrig sett så små figuriner, haha, det blir såå bra i Barbieskåpen :D 5:- styck
 
 
Jag vet inte riktigt, en tjej som sitter på dass tror jag,
med pottan på huvudet :) Kunde inte låta bli den :) 10:-
Inuti fanns en lapp instucken, ett namn, sedan....gammelfarmor. Den satte jag tillbaka.
Den är nog ganska gammal tror jag.
 
 
 
Just den här modellen på ljusstakar av Arthur Pe Kolbäck har jag velat ha,
men de har varit så dyra när jag hittat dem. Nu hittade jag för 30:- styck, perfekt!
Jag skulle vilja ha stora modellen också, för stora ljus, de är himla maffiga!
 
 
Inte ofta man hittar bonader av Ilse Roempke på loppisar! 30:-
Just det här motivet kan jag inte minnas att jag sett tidigare? Perfekt skick, kul :)
Nu har jag ganska många bonader av henne.
 
 
Helgens snyggaste blev i alla fall Rörstrand-vasen av Gunnar Nylund för70:-
Jag vet inte vad den brukar gå loss för.
Just denna modell med slät undersida kunde jag inte hitta på Google,
bara en liknande modell som var vanlig, med rund undersida, men det var inte lika snyggt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: