Loppis Entusiasten

tonner wild bird

 
En lite större docka, ca 40 cm, köpt utan kläder på Tradera, Tonner "Wild Bird"
Hon har legat ett tag, jag visste inte riktigt vad hon skulle passa i för kläder.
Frisyren tyckte jag var konstig.
 
 
Nu testade jag en ny grej
 
 
Jag hittade en tidningsbild....
 
 
...överförde den till "stryka-på-papper"
 
 
...strök på tyg...
Himla besviken på "stryk-på-papret" från Lidl! Vissa ställen vägrade fästa hur jag än gjorde-skitpapper!
Nåja, vi får låtsas att det skulle vara så, lite "shabby-tyg"
Nu blev mönsterdelarna ungefär som galon eller gummerade, lite annorlunda.
 
 
 
 
 
 
Från början hade jag tänkt måla om hennes läppar för de har en lite skum guld-grön färg,
men jag skippade det i alla fall till slut.
 
Ha en trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Som vanligt en jättefin "make over"....och jag gillar hennes gröna läppar....och din styling med den härligt knotiga grendelen!
    Ha en fin helg!

    Svar: tack Birgitta :)
    Loppis Entusiasten

    2017-01-07 | 19:27:58

Kommentera inlägget här: