Loppis Entusiasten

lite små loppisfynd

Idag blev det en sväng till loppis i Surahammars centrum.
Det var inte så många bord, men jag handlade lite i alla fall.
Det blev litesmåsaker som kan passa i Barbieskåpen och lite keramik.
 
 
Först en gammal Tilgman-lampa.
Jag vet inte alls vad jag ska ha den till, den får inte plats någonstans just nu,
men det är så himla svårt att låta bli när den kostar 5:-
(och så skulle den passa fint tillsammans med mina Tilgmans-björnar,
någon gång kanske den får plats)
 
 
Egentligen en askkopp.
Jag tyckte den hade så fräsigt motiv och fina färger. 15:-
 
 
Norrman Motala, den här ljuslyktan ska en kompis som samlar få. 30:-
 
 
10:- styck för inplastade filmer
 
 
Lite örngott som jag ska ha till Barbie-tyger
 
 
"Hula Hair Teresa" heter den här Barbien 50:- (fel kläder)
 
 
Små älvor som mer verkar vara samlarfigurer än leksaker?
Vet inget om dem ännu, 10:- styck
 
 
Hm, var det 15:- för stolarna och 10 :- för skotten? Har redan glömt :D
Tror det är Stig Lindberg som står bakom skotten (lite skrapnagg på örat)
 
 
Pyttesmå välgjorda gummifigurer som jag tänkte kunde passa i Barbieskåpen också.
Jag tyckte de sade att de var köpta på Skansen?
 
 
Litet skåp och en liten porslinsdocka.
Jag blev lite sugen att göra om det på något vis, får se :D
 
Imorgon ska vi till Surahammar igen, för då är det den stora marknaden.
Det finns en viss risk att det släpas hem lite mer onödigt då också :)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: