Loppis Entusiasten

bonad

Jag hittade den här stora bonaden på Lifecenters loppis i Västerås, 68 x 146 cm.
Jag bara måste ha den....
att den var uppspänd på en stor tung plywood-skiva, som inte gick in i bilen, var inget hinder.
Vi lånade verktyg och stod på parkeringen och tog bort alla nitarna :)
Skivan fick loppisen hämta in igen (besvärlig kund? Ja :D )
Tur att jag åkte till loppisen med min loppis-kompis, sådant krångel skulle inte sambon ha gått med på :D
 
 
Jag gillade verkligen färgerna, 60-tal tror jag nästan.
Tryckt på riktigt grov väv, eventuellt lin.
3 försiktiga tvättar i badkaret med fin-tvättmedel innan man fick bort all lort.
Sådan här tryckt väv på grov duk ska man absolut aldrig köra i tvättmaskinen,
det blir då helt förstörd då med massor av tvättränder och urblekt färg.
(till och med lite färg försvann fast jag var jätteförsiktig,
men det kan inte hjälpas då den var väldigt lortigt)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: