Loppis Entusiasten

hittat lite på loppis..

 
 
 
 
 
Ansikten i keramik att hänga på väggen, från 50-talet
 
 
 
 
Ett blomglas med röd botten, också 50-tal gissar jag
 
 
 
 
 
Ett tungt fat eller askkopp i grafitgrått och mintgrönt som jag inte vet något alls om,
men det här är nog inte nyare än 30-tal, hoppas någon läsare vet något?
 
 
En stor maffig vas av Erkki Tapio Siiroinen, Riihimäen Lasi
Den här serien heter "Kasper" eller "Kasperi" på Finska, 70-tal
Det finns lite allt möjligt i serien, skålar ljusstakar mm
 
 
 
 
 
 
 
En dokumentportfölj i skinn som verkar helt oanvänd. Jag gissar att den är från 50- eller 60-talet.
Perfekt storlek för en laptop.
Jag var kanske inte direkt i behov av den, men för 5:- slog jag till ändå :)
(man kunde trycka ned handtagen om man vill, därför ser det lite snett ut på den nedre bilden)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Tittar in här då och då. Alltid kul att se var du hittar. Har aldrig kommenterat förut, men ville bara säga Wow! grattis till ansiktena. Så fina!!!
    Mvh
    Sandra

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2018-02-08 | 19:06:03
  • Madelein säger:

    Åh vad jag gillade ansiktena!
    Jag har ett sådant blomglas, fick veta att det var 50-tal
    Bubbelvas kallade personen det

    Svar: Ja, ansiktena var kul att hitta :) 50-talsvaserna är ganska vanliga, många glasbruk har gjort dem. Jag har nog aldrig hört bubbelvas, men det kan passa dem som det är bubblor i (jag har haft en del liknande utan bubblor också, så det finns lite varianter)
    Loppis Entusiasten

    2018-03-13 | 21:31:30
    Bloggadress: http://madelein.se

Kommentera inlägget här: