Loppis Entusiasten

loppisfynd

Jag har inte varit så mycket på loppis,
men när jag hade 2 veckors semester så blev det lite i alla fall. Några riktigt bra fynd faktiskt :)
 
 
Årets hittills mest prisvärda fynd är nog denna Åkerbär av Gunnar Muskos, Trollheden design från 1981.
De är riktigt dyra, kostar ca 1500:-, så 5:- för den kan man verkligen kalla fynd :)
 
 
Jag minns inte riktigt priset på denna vas av Bertil Wallien Åhfors (ev ingår den i sk "Blå serien"),
men någon skrutt-summa bara.
 
 
En stor vas från San Marino som jag blev förtjust i, den fick jag gratis :)
 
 
 
Jag har 3 stycken sådana  här ytterfoder sedan tidigare, 2 omärkta och en märkt Japan, så många firmor har kopierat den här modellen. Men det var första gången jag sett en från Cortendorf! (märkt under också)
Det skulle vara roligt att veta vilken firma som har gjort dem från början.
 
 
Iittala Kiwi, 20:- för två ofärgade och 40:- för 2 färgade.
När jag kom hem såg jag att de gröna ändrar färg i olika ljus!
De heter Olive Rose och verkar vara en dyr modell som kostade 499:- styck när de fanns att köpa :)
När man går runt med dem skiftar de från grönt till rosa till ljusgult, skitsnygga!
 
 
Det har blivit en hel del billiga Barbiefynd också,
men när man köper en halv säck Barbie-relaterat för 100:- är det inte så roligt att ta foto på det,
en massa trassliga dockor i en röra, så det får vara, men det var flera kanondockor för ca 3:- styck :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Jag har inte heller varit på loppis speciellt mycket, men de gånger jag går och strosar någonstans och ser konstglas i alla dess former tänker jag alltid på dig .-)
    Jag kan ju inte så mycket om sånt, men på din blogg lär man sig alltid något nytt!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    Svar: Jag kan inte så mycket om glas jag heller, men lite har man väl snappat upp i alla fall bara för att man tycker så mycket om det :) Jag försöker att inte handla så mycket, platsen finns inte hemma, men ibland kan man bara inte låta bli :) Ha en bra vecka Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2018-07-22 | 09:13:03
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: