Loppis Entusiasten

gamla byråar

Den här modellen gamla byråar fanns i många hem förr. Man kan hitta dem i lite små-skruttigt skick billigt på loppisar. Jag tycker de är väldigt bra till förvaring av allt möjligt, går lätt att göra om så att de passar in i ett rum.
Jag har 4 stycken i lite olika storlek. ( Jag har haft en större i teak i fint skick också, men den var så fin så jag sålde den istället :) )
De sista 2 jag har skaffat är till syrummet, att skjuta in under bänken med sytråd-rullar :)
Benen togs bort, så satte vi på små hjul istället, annars hade de blivit för höga, spacklade igen nyckelhålen, de behövdes inte (inga nycklar fanns ändå). Nya handtag.
Den lilla mörka gjorde jag iordning för flera år sedan, den står nu under trappen i källaren.
En har jag i tork-rummet i källaren med lite hobby-prylar i.
(före-fotona är lånade från dem som ägde byråarna innan jag tog över dem)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: